Diverse / Povestiri din viata

Micul dejun, cea mai importanta masa din familia noastra

mic dejun sanatos

Nici nu mai tin minte cand a fost ultima dimineata in care n-am luat micul dejun. Cred ca sunt cativa ani (multi) de cand am hotarat sa nu mai plec cu stomacul gol la facultate, apoi la serviciu. Eram si eu pe principiul „nu pot manca dimineata” cum sunt muuuulti dintre voi. Dorindu-mi un stil de viata mai sanatos, am inceput usor usor sa mananc. Acum nu mai vad viata fara mic dejun. De atunci, am facut foarte multe schimbari in alimentatia mea.

In primul rand, corpul trebuie sa se refaca dupa repaosul din timpul noptii. O simpla cafea bauta are prea putine calorii ca sa asigure functionarea normala. Nu e adevarat faptul ca daca beti doar o cafea dimineata veti slabi! Era o vorba veche care zicea: „micul dejun mananca-l singur, pranzul imparte-l cu prietenii, iar cina da-o la dusmani”. Cine a zis asta, stia ce zice.

Micul dejun e cea mai importanta masa din zi

Iti ofera toata energia necesara sa incepi ziua bine si trebuie sa fie destul de consistent ca sa asigure refacerea organismului dupa odihna de noapte. Micul dejun te ajuta sa nu fii somnoros la serviciu, sa fii mai activ si sa consumi mai multe calorii decat daca nu ai manca. Asta inseamna ca te poate ajuta sa slabesti.  In plus, la masa de pranz o sa fii mai linistit si nu o sa vrei sa mananci tot frigiderul. Asa trebuie sa inceapa o zi normala a fiecaruia.

Majoritatea dintre cei care nu mananca dimineata zic ca nu pot. Eu va propun sa mancati trei dimineti la rand sa vedeti ca se poate. Micul dejun nu trebuie sa fie nici pranz nici cina si nici celelalte mese nu trebuie sa fie mic dejun. Adica nu mancam ciorba dimineata, dar nici paine cu unt si miere seara.

Pentru micul dejun trebuie sa aveti ceva in frigider pregatit, pentru ca daca nu este, iar o sa spuneti ca nu puteti manca. O cafea e in casa tot timpul si e asa usor de pregatit…nu? De ce sa iti mai bati capul cu altceva? Iti spun eu de ce: pentru sanatate!

Eu va asigur ca sunt multe variante de mic dejun si foarte usor de pregatit. Exemple:

lapte cu cereale. E mai simplu decat sa faci o cafea. In plus, cerealele integrale mancate dimineata, reprezinta o portie ideala de energie.

paine prajita cu unt de arahide, unt, miere, cascaval, branzica etc plus o cana de lapte, suc de fructe sau ceai.

fructe.

– nu sunt adepta semipreparatelor, dar daca voua va plac, e si asta o varianta pentru micul dejun. Sunca presata cu unt, branza topita, crema de branza sau cascaval pot fi de asemenea variante care va ajuta sa nu plecati cu stomacul gol de acasa.

paine cu pate de casa sau guacamole impreuna cu cateva rosii, ardei gras sau castraveti.

ou fiert in combinatie cu ceva de mai sus sau omleta fara ulei combinata cu o salata.

shake-uri, smoothie.

Variante ar mai fi o gramada si, cat timp mancati normal, fara sa exagerati o sa realizati ca micul dejun e important si nu face rau nimanui.

Si o felie de paine cu Nuttela e ok daca o mananci. Cine ar refuza asa ceva dimineata? Acum mai zi-mi ca nici asta nu poti manca. Nu te cred :).

Si voi, mamicilor care alaptati, mancati dimineata!

Mi-ar placea sa-mi scrieti mai jos voi ce preferati la micul dejun.

Pe curand!
Facebook Comments
L-am tuns pentru prima oara. Acum e cheliuta
Vaccinul de la doua luni

1 Comment

  • Ce nu am făcut la primul copil dar fac la al doilea? - Emoţii de mămică

    mai 16, 2019

    Reply

    […] mâncam foarte […]

Lasă un răspuns