Sarcina, maternitate si nastere

Mai putine kilograme in timpul sarcinii

Frica tuturor femeilor, cand se gandesc la sarcina, o reprezinta kilogramele in plus. Nimeni nu vrea sa se ingrase, iar gandul ca am putea avea in 9 luni cu  20, 30, 40 kg mai mult, devine greu de acceptat. Putem face cumva, totusi, sa nu luam multe kilograme in timpul sarcinii?

O reteta speciala nu exista pentru ca fiecare organism e unic. Difera metabolismul, iar sarcina isi poate pune amprenta. Totusi, putem face toate ceva care sa ne ajute: sa mancam normal. Pentru fiecare dintre noi, cuvantul „normal” poate avea mai multe intelesuri. De aceea o sa va explic la ce fel de normal ma refer eu.

In primul rand, tin sa va spun ca nu sunt de acord cu curele de slabire. Nu exista cura de slabire de la care sa nu va ingrasati cand reveniti la stilul de mancat anterior. In schimb exista stil de viata care poate fi modificat inspre bine si asa sa ramana in continuare.

Daca in general mancati prajeli zilnic si vreti sa slabiti si doua saptamani nu mancati decat salata, va asigur ca v-ati chinuit degeaba, iar cand reveniti la prajeli veti lua kilograme mai multe decat niciodata. In plus, infometarea e cel mai rau lucru care i-l puteti face organismului vostru. Daca va infometati, in momentul in care reveniti la alimentatia initiala, corpul are tendinta sa isi faca depozite suficiente cat sa nu mai sufere la o eventuala infometare. Stiu persoane care dupa multe cure de slabire au ramas insarcinate si au dat frau liber mancarii si au nascut cand cantareau cu 60 kg mai mult. Sarcina nu e un moment in care poti manca orice si oricat. Poti manca orice, daca o faci cu masura.

A manca normal inseamna a manca putin, cat sa nu mai ai senzatia de foame, nu pana simti ca nu mai incape mancare in stomac. Dupa masa nu te intinde in fata televizorului ci gaseste-ti activitati prin casa. De exemplu poti spala vasele si in acest fel nu o sa te plangi ca e mizerie.

Evita prajelile si combinatiile proaste. Multi nu concep viata fara prajeli. Sa stiti ca se poate, sunt multe retete usoare care pot fi facute de oricine.

Carnea poate fi facuta la gratar sau la cuptor. Garnitura in general in Romania este cu cartofi, dar carnea cu cartoful e o combinatie cam proasta. Eu de exemplu mananc orice fel de carne, inclusiv ceafa de porc la gratar (de maxim doua ori pe luna), dar niciodata nu mananc ceafa cu altceva decat cu o salata. Asta e ideea. Daca mananci „cu cap” in general, corpul se obisnuieste sa nu ii lipseasca nimic si cand vei manca o pizza, ciocolata sau ceafa de porc (de pofta) nu o sa te ingrasi peste noapte.

Puteti incerca si alimente pe care poate in general nu obisnuiti sa le preparati gen linte, quinoa, naut. Puteti face tot felul de specialitati cu legume ca si garnitura sau pur si simplu legume la tigaie sau la gratar. Si la un restaurant daca mergeti puteti comanda un gratar de curcan, sau peste si cateva legume. In felul asta o sa va mentineti organismul echilibrat si nu o sa fie nevoie de cure de slabire.

Cu timpul o sa va obisnuiti cu modul asta de viata. Inlocuiti in totalitate orice fel de suc (inclusiv fara acid) cu apa plata, ceai sau suc proaspat facut in casa. Daca va formati un stil de viata normal o sa vedeti ca in timpul sarcinii veti pastra de asemeni un echilibru. E normal sa luati 10-14 kg in timpul sarcinii care in doua luni de la nastere dispar ca si cum nu ar fi fost.

Eu de mai bine de doi ani am inceput sa am un stil de viata mai sanatos. Sucuri n-am baut mult timp, iar intr-o zi am iesit in oras si cineva a comandat un Schweppes care mi-a facut cu ochiul. Am cerut si eu unul pentru ca de mult fusese printre sucurile mele preferate si vroiam sa imi fac o placere, dar surpriza! Nu mi-a placut! Mi se parea ca are gust rau si acidul ala asa mult parca nu trebuia sa fie acolo. A fost foarte ciudat si pentru mine si credeti-ma pe cuvant ca vi se schimba gustul daca un timp nu mancati sau beti ceva anume.

In timpul sarcinii am luat 14 kg si am mancat orice, dar normal, dupa cum va spuneam. In ultimele luni am mancat mai mult pentru ca imi cerea organismul, dar in rest nu am mancat „cat pentru doi”. V-am mai zis ca mancatul asa duce la aspectul de elefant. In sarcina conteaza calitatea mancarii, nu cantitatea, iar fructele si legumele sunt cele mai importante pentru dezvoltarea copilului.

Eu daca mananc ceva dulce mananc putin, intre mese. Daca veti manca dupa ce ati mancat mancare, ingreunati foarte mult digestia. Plus ca apar balonarile si altele. Apa nu se bea dupa masa ci inainte sau cu jumatate de ora dupa masa. Nici fructe nu mananc dupa masa imediat, ci tot intre mese.

Poate pare ca sunt multe schimbari de facut cand citesti, dar toate se fac pe rand si nu e nevoie sa te chinui iar la un moment dat iti intra in reflex. Eu am pornit cu 58.5 kg cand am ramas insarcinata, am scazut un kilogram in primele luni si am mai luat 14 kg dupa. Din maternitate am venit cu 7 kg mai putin iar cand Edy avea o luna jumatate eu aveam 59.5 kg. Acum am 57 si am inceput sa mananc mai mult doar ca sa nu scad mai mult pentru ca in afara ca alaptez, fac sport tinandu-l pe Edy in brate.

Aveti grija cu sarea. In general sarea multa face rau. In sarcina face si mai rau. Ultimele trei luni ar trebui sa nu mancati sare deloc ca sa nu va umflati. Va asigur ca functioneaza, atata timp cat nu aveti alte probleme care necesita tratament ca si unele tratamente umfla.
Sper sa va ajute postarea mea si sa fim aratoase si cu copii frumosi!Pe curand!

Facebook Comments
Dintii si caderea parului dupa nastere
Cum va arata burtica dupa nastere?

2 Comments

  • avatar image

    Anonim

    ian. 20, 2015

    Reply

    Imi place ca scrii din propie experienta, textul iti da o stare de natural; pacat doar ca nu sunt insotite si de ceva poze.

  • avatar image

    Mami si Copilul

    ian. 20, 2015

    Reply

    Bine ai venit pe blog si multumesc de aprecieri. Intr-adevar cu fotografiile stau mai rau dar mi-e mai greu sa le adaug deoarece scriu de pe telefon de cele mai multe ori, iar pe Edy nici nu vreau sa il expun. Oricum o sa tin cont de sugestie pe viitor. Mulțumesc!

Lasă un răspuns