Sarcina, maternitate si nastere

Mai putine kilograme dupa sarcina

Daca ati citit postarea referitoare la kilogramele din timpul sarcinii, vreau sa stiti ca regulile privind alimentatia raman aceleasi.  Eu mananc la fel de normal cum o faceam si inainte si am revenit foarte repede la greutatea initiala. Totusi, mai sunt si alte lucruri care va pot ajuta, asa ca am hotarat sa scriu astazi despre ele.

In primul rand, alaptarea este un mod prin care se ard multe calorii. Sunt femei care nu pot alapta din cauza unor probleme medicale, dar sunt si femei care nu se chinuie sa alapteze si apoi dau vina pe natura, pe copil sau pe lapte. Daca faci parte dintre femeile sanatoase care se alimentează corect, afla ca vei putea alapta. Nu exista lapte rau sau slab, exista mame care in loc de mancare prefera chipsurile si covrigii sau merg pe ideea ca daca pune copilul la san o data si copilul nu suge, nu are rost sa se mai chinuie. Discutiile pot fi multe pe aceasta tema, asa ca va recomand sa cititi mult si sa va informati inainte de a naste. Exista si grupuri pe facebook unde puteti fi consiliate si de oameni specializati in domeniu. Rudele o sa va dea tot felul de sfaturi, dar multe sunt invechite asa ca mai bine cititi sa stiti ce urmeaza.
Buuun..Ai nascut, ajungi acasa, alaptezi.. dar kilogramele inca se vad. Da, pana la sase luni tot o sa ai parte de schimbari, sa revii la forma initiala. Cu timpul, o sa se restranga burtica, desi la inceput pare ca nu mai scapi de ea niciodata. Cu cat ai luat mai putine kilograme in timpul sarcinii, cu atat mai repede dispar (se poate si intr-o luna). Totusi, exista riscul sa te ingrasi daca mananci dezordonat si exagerezi cu dulciurile, covrigii, sucurile etc.
Referitor la sport.. eu am facut inainte vreo 3-4 ani de fitness, zumba, aerobic si kangoo jumps, nu neaparat in ordinea asta, ca sa ma mentin in forma si sa fiu sanatoasa. Cat am fost insarcinata imi propusesem ca dupa ce nasc, la o luna sa ma apuc din nou. Ei bine, socoteala de acasa nu s-a potrivit cu cea din targ deoarece pe Edy nu il pot lasa cu altcineva, dar am gasit o alternativa. 10 minute zilnic fac zumba acasa, adica dansez pe 3-5 melodii ritmate, in ce fel de pasi vreau eu, dau din maini, din picioare, aplaud, ma rasucesc, sar, folosesc si pasi de aerobic si de kangoo pana obosesc complet. O sa spuneti ca nu aveti timp, dar credeti-ma ca e o joaca si pentru mine si pentru Edy care sta spectator si rade la fiecare schimonoseala a mea. Si fac si sport, ma joc si cu bebe. In plus, in viitor va deprinde si el placere pentru miscare, pentru ca asta a vazut la parinti.
Plimbarile sunt iarasi o alternativa. Scoatem afara copilasul, beneficiem de calorii arse si de creier oxigenat. Iar de joaca de acasa nici nu mai spun. Edy are acum 7.5 kg, asa ca daca il tin in brate si il ridic de cateva ori sau dansez, deja am ars calorii cat in jumatate de ora de aerobic. Iesim afara, mai urc si cobor cateva etaje cu el in brate, deja zboara kilogramele.
Ideea principala e ca nu trebuie abonament la sala ca sa faci miscare. Consuma multa apa si mananca normal si o sa vezi ca rezultatele se vad cat se poate de repede. Si imbini utilul cu placutul. Eu am dat 7-8 kg in doar o luna si jumatate, iar atunci nu dansam si Edy nu se juca, ci doar din alimentatie si alaptare. E bine sa consumi lactate, oua si carne, nu o sa te ingrasi decat daca le combini aiurea. Incearca mai mult fierte sau la cuptor si evita combinatia cartof cu carne. Mai bine mananci carne cu salate, cu ciuperci, cu dovlecei la gratar sau broccoli oparit si o sa vezi ca rezultatele vin deodata. Bineinteles, astea sunt doar niste exemple, combinatii se pot face mult mai multe.
Nu tine regim! Formeaza-ti un mod de viata sanatos pentru ca si copilul tau sa invete sa traiasca sanatos!
Pe curand!
Facebook Comments
Contraceptia dupa nastere
Dintii si caderea parului dupa nastere

No comments

Lasă un răspuns