Mancare, sanatate, retete

Idei de mâncăruri rapide (II)

mâncăruri

De mult tot spun că o să mai postez idei de mâncăruri, dar mereu uit să fac fotografii când gătesc :). Știu că vă ajută să vă inspirați, mai ales când e vorba de variante rapide și ușoare. Uneori și eu caut rețete pe internet și chiar dacă nu le fac pe cele pe care le găsesc, îmi vin idei să fac altceva.

Câteodată nu mai știu ce să gătesc. Copiii nu sunt foarte pretențioși la mâncare, însă au preferințe diferite. Lui Edy îi plac mâncărurile preparate termic foarte puțin sau salatele, iar Ioana preferă mâncarea moale, care nu trebuie mestecată mult. Dacă sunt bucăți mai mari sau mai tari, le scuipă, iar din salată mănâncă doar ceapă și castravete.

Amândoi preferă orezul, pastele, așa că au perioade când îmi cer mai des.  Câteodată călesc o ceapă, morcov și ardei, uneori și ciuperci, apoi adaug bucățele de carne și sos de roșii. Când sosul e gata, pun pastele și putem servi cu cașcaval sau parmezan deasupra.

În imaginea de mai sus este cuș cuș cu sos de roșii și ciuperci, preparat astfel. Vă spun drept că mereu modific rețeta în funcție de ceea ce am în frigider. Copiilor le plac schimbările, așa că uneori fac cu carne de pui, alteori de curcan, uneori fără carne. Câteodată folosesc ciuperci, cașcaval, câteodată nu. Iar pastele le tot schimb: melci, fusilli cuș cuș etc.

Dacă nu mai am sos de roșii, fac un sos cu putin unt și lapte sau smântană. Are gust de ciulama 🙂 și tot atât de repede se prepară. Eu cred că tot mai bun e cel cu roșii, dar e și asta o variantă bună.

Paste pentru copii

Varianta cu câteva legume călite și sos de roșii merge și cu orez. În loc de paste punem orez gata fiert sau fierbem totul la un loc cu puțină apă, apoi adăugăm sosul de roșii. Nouă ne place orezul cu pește sau pui.

O altă variantă pe care ți-o propun astăzi: ardei umpluți. Știu că pare o mâncare dificilă, dar poți face doar 3 sau 4 ardei cât să fie pentru o masă. Așa fierb mai repede și nu ai mult de lucrat cu ei.

Poți folosi carne de pui sau de curcan dacă nu vrei să fie cu multe calorii. Faci amestecul de carne, orez, ceva condimente, ou, ceapă și verdețuri și apoi umpli ardeii. Dacă vrei să fierbi și mai repede, poți căli înainte amestecul de carne și legume apoi pui oul și orezul.

Și ultima dintre variantele de mâncăruri de astăzi e mai mult o garnitură. Copiii mei preferă fără carne, de aceea așa voi posta și eu. Păstăile de fasole verde sunt super nutritive și ușoare. Merg lângă aproape orice tip de friptură, carne fiartă sau coaptă pe grătar.

Se prepară ușor cu câteva legume, fierb repede și sunt ușor digerabile. Eu călesc legume, le pun și pe ele, adaug niște apă până se fierb și apa scade și e gata.

Ce zici, te-am inspirat?

Dacă nu, citește și alte idei de mâncăruri.

Dacă îți place să citești articolele mele și vrei să fii la curent cu ceea ce postez, mă poți urmări pe pagina de Facebook.

Facebook Comments
Salată cu quinoa - doua variante sănătoase pentru cină și nu numai

No comments

Lasă un răspuns