Scoala

Testarea psihosomatică înainte de clasa 0

După cum știți, au început înscrierile pentru clasa 0. Am și eu copil de aproape 6 ani, așa că m-am interesat ce documente sunt necesare pentru înscriere. Am avut nevoie de o copie după certificatul de naștere al copilului, copii după cărțile de identitate ale părinților dar și un document care să ateste că a trecut de testarea psihosomatică. Ce e aceasta? Iată că vă povestesc eu astăzi.

Copiii care împlinesc până la 31 august vârsta de 6 ani se pot înscrie la școală fără a fi necesară testarea psihosomatică, însă copiii născuți după 31 august au nevoie de acceptul unui psiholog înainte. De ce? Pentru că unii copii nu sunt pregătiți pentru școală înainte de 6 ani, iar psihologul este cel care evaluează acest lucru.

Fiul meu depășește doar cu puțin termenul de 31 august (e născut pe 11 septembrie) și noi am dorit să îl înscriem la școală. Unii părinți aleg să mai țină copilul încă un an acasă. Fiecare alege in funcție de anumite criterii. Noi așa am dorit, iar psihologul ne-a dat undă verde. Eduard a obținut punctaj maxim.

Cum a decurs testarea psihosomatică?

Eu nu sunt psiholog, vă povestesc despre această testare doar din punctul meu de vedere, ca părinte. Am observat că există anumite abilități pe care le-a verificat la copil. A început cu partea emoțională și socială. Edy a avut de identificat emoții în imagini. I-a pus întrebări referitoare la jocurile și prietenii lui, modul în care reacționează când un alt copil e supărat din cauza lui sau din alt motiv etc.

L-a rugat și să își spună numele și vârsta, să își scrie numele, să povestească cum arată o zi din viața lui de dimineață până seara, ce face la grădiniță. I-a cerut să vorbească detaliat pe marginea unor imagini despre anotimpuri și caracteristicile lor, să spună zilele săptămânii. Psihologul i-a explicat fiecare întrebare și faptul că îi va da puncte pentru răspuns corect.

L-a rugat să denumească imaginile de pe o foaie și să identifice ființele, să spună cum fac două animale și ce au diferit sau asemănător. L-a întrebat ce mănâncă pisica și cățelul, cum fac, ce au în comun etc. I-a arătat creioane colorate și după ce a zis culorile și le-a numărat îl întreba cate rămân dacă ia unul, câte dacă mai pune două, dacă ia din nou trei dintre ele etc. Unele erau subțiri, alte groase, lungi, scurte, așa că au ajuns să discute și despre antonime.

Pe parte de motricitate au făcut un fel de joc cu un obiect aruncat de la unul la altul. A avut de arătat mâna stângă și dreaptă, piciorul stâng și drept dar și să ducă mâna stângă la umărul stâng, la genunchiul drept etc. Au mai făcut un exercițiu cu degetele ca să vadă dacă e pregătit pentru a ține stiloul :).

În principiu cam așa s-a desfășurat testarea psihosomatică în cazul lui Eduard. Au fost vreo 20 de lucruri de bifat din ce am văzut pe foaia psihologului. Nota cu câte un punct fiecare cerință îndeplinită bine. Probabil fiecare are propriile întrebări și jocuri pentru a bifa subpunctele.

Acest test nu mi s-a părut ușor dar nici dificil ci complex. Eu nu mă așteptam la asta. Auzisem din alte părți că sunt doar câteva întrebări și gata, dar de fapt cred că am stat acolo vreo 40-50 minute. Am completat și eu două cereri și la final am primit o hârtie care să ateste că fiul meu poate fi înscris în clasa 0.

Deocamdată sperăm să treacă problemele cu coronavirus și să se termine grădinița normal, să vină o vacanță de vară frumoasă și liniștită. Dar cine știe…

Pe curând!

Dacă îți place să citești articolele mele și vrei să fii la curent cu ceea ce postez, mă poți urmări pe pagina de Facebook.

Facebook Comments

No comments

Lasă un răspuns